Meer weten?

Veelgestelde vragen van onze kandidaten

Zodra je bij ons solliciteert, neemt een van onze collega's binnen één tot drie werkdagen contact met je op. Wanneer we denken dat je geschikt bent, maken we een profiel, stellen we je voor aan onze klanten en regelen we (op korte termijn) een sollicitatiegesprek. Afhankelijk van de situatie heb je maximaal drie sollicitatiegesprekken met de klant. Zodra je een baan aangeboden krijgt en deze accepteert, bieden wij jou een arbeidsovereenkomst en regelen we alles zodat jij goed kan starten..

Nee, onze dienst is gratis voor kandidaten. Je kunt ons terugbetalen met een glimlach!

We richten ons op functies voor ingenieurs, ontwerpers, projectmanagers, technische supervisors, project engineers, teamleiders, projectplanners, cost engineers en meer.
Je kunt kiezen uit een breed scala aan functies en banen binnen de sectoren jachtbouw, scheepsbouw, offshore en (duurzame) energie.

Dat kan zeker. Tijdens het intakegesprek overleggen we welke vacatures het beste aansluiten bij jouw ervaring en loopbaanwensen.

Veelgestelde vragen van onze klanten

We richten ons op een breed scala aan functies, binnen alle fasen van projecten in de maritieme sector. En dus ook in vele vakgebieden, bijvoorbeeld commercieel & offertes, ontwerp & engineering, operations & productie, kwaliteit & veiligheid, inkoop en management.

Binnen deze vakgebieden werken we aan het vormen van teams die bestaan uit ontwerpers en ingenieurs, lijn- en projectmanagers en technische specialisten.

We geven er de voorkeur aan om weinig te beloven en veel te leveren. Nadat we al jullie wensen en eisen hebben doorgenomen, spreken we een specifieke tijdlijn af. We maken gebruik van onze uitgebreide database en ons netwerk om te zoeken, zodat jullie de eerste kandidaten binnen 1 tot 14 dagen kunnen verwachten. De duur van het resterende proces hangt af van secundaire voorwaarden zoals de opzegtermijn, tijd van het jaar en persoonlijke verplichtingen.

We bieden een volledig verhuis- en registratieproces aan onze kandidaten. Dit is inclusief het regelen van al het papierwerk zoals het aanvragen van een burgerservicenummer, de benodigde visa, werk- en verblijfsvergunningen en de 30%-regeling voor belastingvoordeel. Bovendien helpen we hen met het vinden van geschikte huisvesting, het regelen van een ziektekostenverzekering en zelfs met hun eerste fiets. Zo kunnen ze hun nieuwe Nederlandse leven op een stressvrije manier beginnen.

Ja, wij zijn geregistreerd als Erkende Referent van de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND). Dit resulteert in veel snellere en eenvoudigere aanvraagprocessen en een direct contact met het expatcentrum.

Allereerst creëren we samen met jullie de beste strategie om de beschikbare functie aan de juiste persoon te koppelen. Uiteraard doen we vervolgens een grondige controle, zowel met jullie als met de kandidaten, wat betreft de technische vereisten, communicatiestijl en noodzakelijke sociale vaardigheden.

Ons sollicitatieproces bestaat uit verschillende stappen om tot een succesvolle match te komen. Hoe meer informatie en details we van jullie ontvangen, hoe sneller en nauwkeuriger deze procedure zal zijn. We communiceren meestal met jullie HR-afdeling, de managers en andere teamleden. Dit om op de best mogelijke manier kennis te maken met jullie bedrijf, functie, sfeer en communicatiestijl.

Goed om je hier te zien!

Belangrijk: Pas op voor oplichters!
(Laatst bijgewerkt: oktober 2023)

We hebben gemerkt dat oplichters nepvacatures aanbieden via WhatsApp (voornamelijk vanaf niet-Nederlandse nummers) en daarbij onze naam en ons logo gebruiken.
Als dit gebeurt, controleer dan of deze persoon bij Van Storm werkt. Zo niet, neem dan contact met ons op en zorg ervoor dat je het nummer rapporteert in de WhatsApp-instellingen. Door deze stappen te nemen, help je anderen te beschermen en blokkeer je potentiële oplichters.

Bedankt!

Volg ons op:
LinkedIn LinkedIn
Waar kan je ons vinden?

Johan van Hasseltweg 10 B
1022 WV Amsterdam
Nederland

Copyright 2024

Amsterdam, Nederland